Slike

Art radionica Lazareti, Galerija Kovačka 3

Daske sa nalijepljenim staklenim očima, bačvarskim šestarom i mrtvim pomparom jesu elementi ranije postojeće stvarnosti, ikonografski povezani uz odgovarajuće slike. Oni određuju područje slikarstva, ali i pojašnjavaju način gradnje ovih slika. Ako bačva ne drži vino, rasuši se, raspe i više uopće nije bačva!

Autor teksta:
Luko Piplica
10/1/1995

Art radionica Lazareti, Galerija Kovačka 3,
Klub OTOK, Pobijana 8

Od 10. 01. 1995. do 20. 01. 1995.

Smrt, Sudnji dan, Raj i Pakao. Četiri osobne ikonografske verzije ovih „velikih tema”, postavljene u galeriju tvore osjećaj nedovršenosti ovog ambijenta. Serija slika ovakvog imena traži još nešto u prostoru galerije. Dakle „četiri posljednje stvari” u potrazi za vjernicima.

Na isti način i sam postupak pravljenja slika jest potraga za mogućnostima uzbuđivanja promatrača i korištenje „svih sredstava” za stvaranje vrijednih senzacija na dvodimenzionalnom predmetu.

Daske sa nalijepljenim staklenim očima, bačvarskim šestarom i mrtvim pomparom jesu elementi ranije postojeće stvarnosti, ikonografski povezani uz odgovarajuće slike. Oni određuju područje slikarstva, ali i pojašnjavaju način gradnje ovih slika. Ako bačva ne drži vino, rasuši se, raspe i više uopće nije bačva!

Novi sadržaji tek su nalijepljeni na ostatke bačve. Slično i problem slikanja postaje montaža slikarskih postupaka, a ne pokušaj razvijanja osobnog slikarskog stila. Zato dodajem reprodukciju stare slike i sliku „Vrijeme” kao anakronizam bez osobnog rukopisa pokrećući cjelinu, dovodeći u pitanje „profesionalne navike” slikara, a ne sadržaj naslikanog.